marsalsaupair.reismee.nl

I am thankful for...

Daar ben ik dan eindelijk weer, boordevol nieuwe verhalen! Halloween was net voorbij de laatste keer dat ik wat schreef en gisteren heb ik alweer de 2e Amerikaanse feestdag gevierd; Thanksgiving! Dit Amerikaanse feest staat bekend om de 3 F’s; Family, Food and (American) Football. Je begrijpt, vooral het food gedeelte sprak me heel erg aan. Het eten bestond traditiegetrouw uit kalkoen, cranberry saus, cornbread, verschillende groenten en… sweet potatoes met marshmallows! In 1 woord; Goddelijk! Uiteraard hield ik een gaatje over voor het toetje en heb ik mezelf goed volgepropt met brownies, fruit en andere chocolade heerlijkheden. Vanaf maandag ga ik toch echt naar de sportschool… Het was ook ontzettend leuk om de rest van de familie te ontmoeten en ik kan eerlijk zeggen dat ik me ontzettend thuis voel met al die lieve mensen. Ze zijn heel erg geinteresseerd en betrekken me overal bij. Ook vierde Cristina Thanksgiving bij ons, dus dat maakte het nog extra gezellig. Plus de kids hadden een extra speelmaatje erbij!

Vandaag heb ik mezelf in een ander Amerikaans fenomeen gestort.. Black Friday! De dag dat je eindeloos mag shoppen en de meest onnozele dingen mag kopen die je eigenlijk helemaal niet nodig hebt, maar die zo ontzettend goedkoop zijn dat je het eigenlijk niet kan laten liggen.. oftewel, een dag naar mijn hart! Omdat iedereen weet dat shoppen een topsport is, besloten Cristina en ik het rustig aan te doen op Thanksgiving avond en vroeg op bed te gaan, om er vervolgens weer heel vroeg uit te gaan; de mall ging immers om 6 uur vanochtend open. Om 8 uur zaten we in de auto, op en top voorbereid. Makkelijke kleren aan, een klein tasje met alleen geld en een goed humeur, want ja we moeten toch door de hele meute heen beuken en uren in de rij staan.. Dachten we! De mall was namelijk helemaal niet druk!! We konden overal doorlopen, alles op een rustig tempo passen en bekijken en 4 uur later stapten we als een blije Marcella op haar verjaardag de mall weer uit! Ik ga jullie niet vertellen wat ik allemaal gekocht heb, maar ik heb dus maar mooi meer dan 100 dollar bespaard! Ha!

Tot zover de geweldige Amerikaanse feestdagen! De afgelopen weken ben ik een aantal keer naar New York geweest, en wat blijft het toch een geweldige stad! Het is zo fijn om daar op een relaxte manier rond te lopen, omdat je weet dat je dat het komende jaar nog tix keer kan doen. Sorry, not sorry! In ieder geval, een paar weken geleden waren mijn vriendinnetjes van de Bijenkorf in New York (Marlies en Lauren) en dat vroeg natuurlijk om een tripje naar the Big Apple! Cristina ging mee, want alleen is ook maar zo alleen en samen met Marlies en Lauren hebben we de High Line gedaan. Dit is een route dat door een deel van New York loopt en onderweg zie je allerlei kunstvoorwerpen en oude en nieuwe gebouwen. Klinkt vaag, maar was ontzettend leuk en we hadden er heel erg mooi weer bij! Helaas moesten we na een paar uur weer afscheid nemen, maar het was echt zo leuk ( en ook een beetje gek) om iets vertrouwds vanuit Nederland hier in New York te hebben. Maar ladies, nogmaals BEDANKT!! Het was te gek!

De week daarop gingen Cristina en ik weer naar New York, dit keer omdat ik ’s avonds naar the Rockettes zou gaan. De wereldberoemde Christmas Spectacular Dance show in the Radio City Music Hall. En het was geweldig! De dansers waren allemaal zo synchroon en het was echt zo leuk om te zien en sindsdien zit ik helemaal in de kerstsfeer!

Top weekendjes dus de afgelopen weken! Ik zit lekker in mijn vel de laatste tijd en voel er nog helemaal niks voor om naar huis te gaan, er is hier nog genoeg te zien en te doen! Ook met de familie gaat het helemaal goed.. ondertussen ben ik helemaal dol op mijn cheeky monkey en mijn little minion en ze vinden het heerlijk om mij te plagen! Ik quote; Marcella you are the oldest au pair in au pair history.. you are ancient! Nou bedankt, daar kan je het dan mee doen ;) Maar dit oude wijf mist jullie allemaal wel heel erg en is stiekem een beetje jaloers dat jullie volgende week lekker Hollands Sinterklaas gaan vieren. Geniet er allemaal maar goed van en denk even aan mij op pakjesavond!

Heel veel liefs, Mars

Reacties

Reacties

Claudine

Goed om te horen dat je het zo naar je zin hebt skat! ????

Lot

Wij missen jou ook heel erg hoor liefje!!!????????????

saraya

We zullen aan je denken op pakjesavond! .
Fijn dat je het zo naast je zin hebt!
???? van ons

J.W.Oldenhuizing.

We hebben weer heerlijk genoten van jouw prachtig verhaal over je ervaringen met Yje USA. Ook vinden we het geweldig, dat je je daar al zo lekker thuis voelt. Volgend jaar vieren we weer samen Sint en Piet. (Zwarte Piet, hoor,. )veel liefs uit het koude Hoogezand, Opa en Oma.

Mama en Reinie

Hoi lieverd,

Wij willen toch wel heel graag weten wat je allemaal gekocht hebt maar daar kom ik wel achter ha ha....
Het zal inderdaad raar zijn geen Sinterklaas vieren maar ach daarvoor krijg jij weer heel veel terug!
Tot gauw facetime ze maar weer.
XXX Mama en Reinie

Dineke

Heerlijk dat je het zo naar je zin hebt. Je schrijft ook zo leuk!!Geniet ervan en hele fijne feestdagen!! XXXGroetjes, Dineke

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!