marsalsaupair.reismee.nl

Dat was het dan...

En dan ben je ineens een jaar later.. Vorig jaar, op 22 september stond ik met knikkende knietjes te wachten op mijn vlucht naar New York. Ik kan het me nog als de dag van gisteren herinneren, maar tegelijkertijd lijkt het jaren geleden. Vandaag is mijn laatste dag als au pair, morgen vlieg ik naar Orlando voor een vakantie van 2,5 week met mijn moeder. Het lijkt zo onwerkelijk dat ik mama morgen op ga wachten op het vliegveld, maar over iets meer dan 24 uur gaat het dan toch gebeuren. Maar dit houdt in dat mijn laatste uren hier in Westport ook ingeslagen zijn. De laatste keer de kinderen naar school brengen, de laatste keer ze ophalen.. Het komt nu allemaal akelig dichtbij.

Vanochtend liep ik met Juna, de nieuwe au pair in de supermarkt. Ik had een lijstje gemaakt, maar was een aantal dingen vergeten te checken, waardoor ik niet meer wist of we dit nu wel of niet in huis hadden. En terwijl ik druk zat te bedenken of we het nou wel of niet in huis hadden dacht ik ineens; Mars, waar ben je nu mee bezig? Over 24 uur zit jij in de auto naar het vliegveld.. laat het los! Maar loslaten is best wel moeilijk heb ik toch gemerkt. Het afgelopen jaar is een wirwar van emoties geweest, met wekelijkse ups en downs. De familie heb ik vele keren vervloekt en huilend belde ik dan het thuisfront op en dreigde ik een ticket terug te boeken. Maar een dag later belde ik dan weer op om iets grappig, leuks of geks over de kinderen te vertellen. Want zo gaat dat, een jaar als au pair werken. Je maakt van alles mee en het is eigenlijk nooit saai. Met kinderen in de buurt is er altijd wel wat. En als ik dan terug kijk op dit jaar, dan had ik deze kinderen voor geen goud willen ruilen met anderen. Ze hebben het me erg moeilijk gemaakt gedurende het jaar, maar ik denk voornamelijk terug aan de lieve, leuke, gekke en grappige momenten die we met elkaar hebben beleefd.

En niet alleen met de kinderen, maar ook de vriendinnen die je hier maakt. Van tevoren vond ik dat zo spannend. Wat nou als ik hier geen leuke meiden leer kennen? Wat nou als ik verplicht ben om met iemand om te gaan die ik eigenlijk helemaal niet leuk vindt? Wie gaat er in godsnaam met mij naar al die films die ik komend jaar wil zien? En wie kan met mij dealen als ik moe en honger heb? Nou wat ben ik blij dat ik me daar geen moment druk over heb hoeven maken! Ik kan met alle eerlijkheid zeggen dat de meiden die ik hier ontmoet heb, meiden zijn met wie ik thuis ook vriendinnen had kunnen worden. De vriendinnen die ik hier heb gemaakt zijn in korte tijd heel belangrijk geworden. Ik sprak ze iedere dag, ik zag ze ieder weekend. Je zit in hetzelfde schuitje en alleen zij weten wat je door maakt in zo’n jaar. Ik heb er eigenlijk allemaal nieuwe zusjes bijgekregen :) Lieve Anne, Lisette, Cristina, Anke en Alice jullie zijn fantastisch en ik wil jullie bedanken voor de bijdrage aan een fantastisch en onvergetelijk jaar!

Een onvergetelijk jaar was het zeker. Ik heb niet zoveel gereisd als ik gehoopt had, maar ik kan mooi wel zeggen dat ik geen plattegrond meer nodig heb als ik naar New York City ga! Ik heb Boston, Washington, Atlantic City (2x!) en Vermont bezocht. Ik heb een baseball game en een basketbal game gezien. Ik heb Halloween gevierd in NYC en de beroemde ball drop gezien met oud & nieuw. Ik heb een optreden gezien van de wereldberoemde Rockettes en mijn 2e musical op Broadway bezocht. En als klap op de vuurpijl heb ik meer celebrities gezien dan ik ooit had durven dromen! Helaas mist Cris Evans nog, maar wie weet gaat hij ook wel naar Disney World de komende weken, hij is tenslotte fan ;)

De koffers zijn gepakt en ik ga genieten van de laatste uren met de kids! Ik wil iedereen die de moeite heeft genomen om mijn blog te lezen en/of een berichtje achter te laten echt ontzettend bedanken! Ik heb het met heel veel plezier gedaan en vond het super leuk al jullie positieve reacties te horen. Ik kan echt niet wachten om iedereen weer te zien over een aantal weken!
Morgenochtend om 11u haalt Lisette mij op en zet me af op het vliegveld (lief!). Het ene avontuur sluit ik dan af, maar afscheid van Amerika stel ik nog even uit; Florida here we come!!
Heel veel liefs vanuit de USA xxx

Reacties

Reacties

Opa en Oma.

Lieve schat, ook jouw laatste blog ging er bij ons weer in als Groninger koek. Fantastisch dit laatste Amerikaanse verhaal van jou. Maar toch zijn wij ontzettend blij, dat het jaar voorbij is en wij weer van jou aanwezigheid hier mogen genieten. Ons eerste weer ontmoeting is bij een heerlijk nog voor jou te goed etentje. Liefs , Opa en Oma.

Mama

Dit lezend op mijn hotelkamer zo vlak bij Schiphol is het allemaal zo waar wat je schrijft. De vele ups en downs maar ook de mooie momenten zijn voor jou maar ook voor mij en Reinie heel bijzonder geweest. Lieve schat kijk terug op een prachtig jaar. Wij knopen er nog een heerlijke reis door Florida er aan vast.
Tot morgen !! Dikke kus Mam en natuurlijk ook van Reinie

Yarino, Bianca & Giulietta

Lieve Mars, daar is hij dan je laatste blog... Ik heb genoten van je verhalen. Bizar hoe snel een jaar voorbij is. Geniet van je laatste momenten als au pair. En geniet vooral van je vakantie. Ennn Giulietta zit al te wachten op haar kinderboekje geschreven door tante Mars haha. Veel plezier. Dikke X en knuffel van ons

Lievelings nichtje

Lieve mars,

Wat een mooi verhaal! Keer op keer weer genoten van je blogs hihi!
Het lijkt me inderdaad moeilijk om na een jaar alles achter te laten wat je daar hebt opgebouwd, maar stiekem ben ik wel blij dat je weer terug komt!
Nog veel plezier in Florida, geniet er maar van samen met je mama!
En nu kan ik eindelijk weer zeggen: tot gauw! :D

Veel liefs,

Mirjan!

Anja en Mat

Marcella , een jaar voorbij !
De komende weken van een heerlijke vakantie ,samen met Marian.
Vanuit een heerlijk Bonaire heel veel plezier !!!

Marja

Lieve Mars,

Wat een bijzonder jaar heb je gehad! Ik vind het zo stoer dat je gewoon je koffers hebt gepakt en dit avontuur bent aangegaan! Nu lekker genieten van je welverdiende vakantie en hopelijk zie ik je snel weer in Groningen!

Veel liefs, Marja

Leo

Liefste wat heb jij dit super mooi verwoord en mooi geschreven! Dit is een ervaring in je leven die je nooit zult vergeten en die niemand meer van je afpakt! Ik ben trots op jou dat je dit hebt gedaan en verheug me er op om je weer een dikke knuffel te geven!! Geniet er van in Florida xxxx

Dineke Meijer

Lieve Marcel,
Wat vliegt zo'n jaar voorbij. Een onvergetelijke ervaring. Geniet van je vakantie samen met je moeder. Groetjes xxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!