marsalsaupair.reismee.nl

Late Night with Seth Meyers

' It's a hard knock life for me' .. Nou eigenlijk niet! Tot nu toe bevalt de zomervakantie me prima! Zomervakantie is voor de kinderen een groot feest, voor de au pairs iets minder, want dit houdt in, meer uren. Ik heb tot nu toe mazzel gehad, want de kids waren op sleep away camp voor 3 weken, en deze week was de familie op vakantie naar Florida en had ik het huis lekker voor mij alleen. Of nou ja, alleen.. Anke sliep bij mij tot donderdag, die is helaas weer terug naar Zuid Afrika. Extra gezellig dus om de laatste dagen samen door te brengen! Afgelopen weekend kwam Alice eindelijk eens langs in Westport en hebben we met z'n 3en een heerlijk relaxed weekend gehad met strand, pizza, de mall en een heleboel films. De dagen daarna hebben Anke en ik niet heel veel gedaan, maar lekker uitgerust en nog meer films gekeken. En toen was het eindelijk woensdag 29 juli. Een aantal weken geleden heeft Anke gratis kaarten kunnen bemachtigen voor de late night talkshow van Seth Meyers. Dit houdt in dat je een opname bij woont als publiek en je dus eventueel op tv kan komen. SPANNEND!! Anyway, op naar New York City, want daar gebeurt het uiteraard allemaal. De NBC studios zijn bij het Rockefeller center en daar moesten we verzamelen. Wij stonden netjes in de rij te wachten, bleek dat er 2 Nederlandse meisje achter ons stonden, Hoe leuk! Ook al praat ik elke dag wel Nederlands, het is toch altijd gek om Nederlands te praten met 'vreemden'. Voelt heel gek op de een of andere manier. Anyway, we kregen onze kaartjes en moesten daarna plaats nemen in een lounge. Ik blijf het fascinerend vinden om te zien wat - vooral Amerikanen - aan hebben. Je gaat naar een opname van een tv show, dan heb je dus de kans om op tv te komen. Dan trek je toch iets fatsoenlijks aan?! Echt hoor, sommige mensen.. Ik zal het wel nooit begrijpen. Maar goed, na dus in die lounge gezeten te hebben werden we in kleine groepjes omgeroepen (je ticket heeft een bepaalde kleur + letter) en werden we door verwezen naar de studio. Wij bleken echt super goede plekken te hebben, waarin we alles heel goed konden zien. Perfect! En wie zaten er naast mij? Juist, de Nederlanders! Voor dat de show begon kwam er een comedian de boel een beetje opwarmen. Altijd leuk hoe ze van die gekkies uit het publiek weten te halen en die voor gek zitten. I love it! Vlak voor de show begon kwam Seth Meyers himself alvast even tevoorschijn om iedereen welkom te heten. Daar staat ie dan voor je neus, een van de grappigste talkshow hosts van Amerika, te gek! Daarna kon de show dan echt beginnen! Als een malle heb ik een uur lang lopen klappen, lachen en juichen. Ook zat ik daar met een enorme fake smile op mijn gezicht, want tsja straks kom je op tv? Ik durfde amper te bewegen!! Uiteindelijk is alleen mijn rug heel (echt heel) snel op tv geweest, dus de Amerikaanse nep lach was voor niets! De show was echt heel erg leuk! Hij begon met een monoloog, daarna was er 'crew poetry' en de gasten waren Ed Helms (Stu van de Hangover!), auteur Alison Bechdel en een broadway performance van Fun Home. Hierbij een link van de skit ' Crew Poetry';

https://www.youtube.com/watch?v=qr8GHjKuNdM&index=1&list=PLJaq64dKJZoqtGxRlLeXngRkshHwaES9h

Het hoogtepunt van de avond was toch wel iets wat niet op tv kwam, maar behind the scenes. Tijdens een van de commercial breaks kwam Seth Meyers het publiek in en mochten we hem vragen stellen. Nu weet ik dat Seth dol is op Nederland (hij is goede vrienden met Carice van Houten) dus trok ik de stoute schoenen aan en er gebeurde dit;

Ik; I was wondering what do you like the most about the Netherlands? I know you love Holland and I am Dutch.
Seth; Really?! ' Hoe gaat het?'
Ik; Goed en met jou?
Seth; Gaat goed! And that's the only Dutch I know haha.

Daarna vertelde hij dat hij Amsterdam eigenlijk een leukere stad vindt dan New York en dat hij fan is van het Nederlands Eftal! Helemaal top toch?! Het was echt super tof om bij een uitzending als deze te zijn. Heel leuk om te zien ook hoe dat achter de schermen eruit ziet. Zij werken bijv. nog echt met kartonnen bordjes waarop teksten staan geschreven. Je zou denken dat ze daar al wel een monitor ofzo voor hebben, maar dat is dus niet zo. Ook is de studio vrij klein en ziet dat er op televisie veel groter uit. Zo blijkt maar weer.. Niets is wat het lijkt!

Liefs, Mars

Reacties

Reacties

oldenhuizing R. + J. w.

Goh meid, wat een ontzettend leuke ervaring moet dat geweest zijn. Wel echt iets voor jou, he? Groetjes uit het toch iets warmer wordend Hoogezand, Jouw Opa en Oma.

Leo

Geniaal ook weer:)
Dikke kus

Mama

Hoe leuk maar weer om te lezen en wat weer een belevenis. Weer een vinkje erbij!!!!

Liefs Mama

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!