marsalsaupair.reismee.nl

De laatste loodjes..

Wegen het zwaarst? Morgen over 4 weken is mijn laatste werkdag als au pair alweer. Gelukkig ga ik dan nog niet naar huis, maar ga ik eerst genieten van een welverdiende vakantie met mijn moeder in Florida! Maar daarover later meer…
Het einde van de zomervakantie is (eindelijk) in zicht.. de kids gaan donderdag weer voor het eerst naar school. Voor hen de hel, voor mij de hemel. Eindelijk mijn vrije tijd weer terug! Ik werk nu hele dagen, en dat is echt heel vermoeiend. De oudste (J) moest laatst met mij boodschappen doen en dat vond hij niet zo leuk. “dat kun je vanavond toch wel doen als papa en mama weer thuis zijn?” “Nee” zeg ik, “want dan ben ik alsnog aan het werk en ik wil ook graag wat vrije tijd”. Hierop kijkt ie me eens bedenkelijk aan en zegt ineens “oh ja, want als wij vrij zijn, dan werk je de hele dag. Je hebt er zeker wel weer zin in als wij naar school gaan?” Mijn antwoord? “hell yeah!” En dan heb ik eigenlijk nog mazzel gehad in de zomer, want ik heb 4 weken vakantie gehad.. alhoewel de overige dagen, en zeker als de kinderen geen kamp hadden en de hele dag thuis waren, heel erg zwaar waren. Ze zijn op een leeftijd waarin ze eigenlijk niks meer willen, maar zich wel vervelend. Het strand is niks aan, want de zee is niet fijn om te zwemmen en op het zwembad zijn ze na 2 uur ook wel weer uitgekeken.. pff zwaar leven ;) Gelukkig vermaken ze zich wel uren lang met hun ipad, scheelt dat even weer! Gelukkig is het niet alleen maar kommer en kwel hoor.. het leuke aan kinderen is de gesprekken die je soms met ze hebt. Vooral de jongste (G) kan soms de meest hysterische dingen aan me vragen..
G; are you gonna get a husband when you’re older?
Ik; I hope so
G; Well, if you don’t have a husband when you’re 30, maybe you should go on a datingsite and find one there. Do they have that in Dutch?
Oh oh.. de onschuldigheid van kinderen!
In de weekenden vermaak ik me altijd nog prima! Ik heb wat rustigere weekendjes achter de rug, met een biosje hier en een strandje daar, dus vorige week werd het tijd om weer eens wat te ondernemen. Met Cristina ben ik een dagje naar New York geweest en zijn we via Manhattan over de Brooklyn Bridge naar, jawel, Brooklyn gelopen. Vanaf daar heb je een aantal mooie plekjes met een mooi uitzicht op Manhattan.. en dat uitzicht verveelt nooit! Daarna hebben we een ijsje gegeten bij de Brooklyn Ice Cream Factory. Dit schijnt een van de lekkerste ijssalons te zijn in NYC en ik moet zeggen; het smaakte prima! Later op de middag zijn we weer terug gegaan naar Manhattan en hebben daar nog wat rondgelopen. Toen kwam het besef dat ik nog maar een paar weken te gaan heb en dat ik dat daarna allemaal moet gaan missen. Van New York naar Groningen.. De komende weken probeer ik er nog maar extra goed van te genieten! dat heb ik gisteren ook gedaan met Lisette, want we hebben de Bronx Zoo bezocht, een van de grootste dierentuinen van Amerika. We hebben ons hier de hele dag goed vermaakt, want wat is die dierentuin groot!! Ik had aan het einde van de dag zo’n last van mijn benen van al dat geloop haha. Er waren een aantal dieren die ik nog nooit heb gezien zoals een rode panda, de komodo varaan en gorilla’s! De gorilla’s waren voor mij echt de hoogtepunt van de dag. We moesten even wachten tot ze wat gingen doen, maar toen ze eenmaal actief waren wist ik niet waar ik moest kijken.. wat een fantastische beesten! We konden ze van dichtbij zien en het was zo fascinerend, want het zijn echt net mensen. Hun oren zijn net als die van ons en de manier waarop ze eten.. Ze zitten gewoon rechtop en pakken het met hun handen op. Heel leuk om te zien! Ook waren er 3 kleintjes en een van de grote gorilla’s had nog een showtje weggeven door op een hoge tak te gaan zitten en voor zich uit te plassen! Zie mijn foto’s voor het bewijs haha.
Langzaam aan begin ik mijn spullen alvast wat uit te zoeken en op te ruimen. Ik tel niet meer in maanden af, maar weken, want zo snel gaat het al! over 2 weken komt de nieuwe au pair hier en dan werken we een kleine 2 weken samen, zodat de kids een beetje aan haar kunnen wennen. En woensdag 23 september vertrek ik dan vanuit New York naar Orlando, een droom die werkelijkheid wordt! Op het vliegveld ontmoet ik mijn moeder die vanuit Amsterdam die kant uit komt. Dan maken we een rondreis van zo’n 10 dagen. Van Orlando rijden we via Fort Lauderdale naar de Florida Keys waar we o.a. gaan snorkelen in het John Pennenkamp State Park. Vanuit daar rijden we door de Everglades naar Naples en Clearwater aan de Golf van Mexico, voor een aantal dagen relaxen aan het strand. En dan rijden we weer terug naar Orlando en daar verblijven we een hele week waarin we naar Disney World en Universal Studios gaan. 10 oktober vliegen we dan samen weer naar huis en 11 oktober landen we op Schiphol, waarna het avontuur voor mij is afgelopen en het gewone leven weer begint.. Maar daar probeer ik nog maar even niet aan te denken ;)
Liefs, Mars

Reacties

Reacties

Jan Willem en Renske.

Ja, zo zie je maar : times fly. Dit wordt denk ik een van jouw laatste heerlijk te lezen blogs. Na je au pair periode een tijd van heerlijke ontspanning. Veel liefs en groetjes van Opa Ja en Oma Renske.

Yarino en Bianca

Hey Mars, dat was weer een mooi verhaal om te lezen. Wat bizar he hoe snel zo'n jaar voorbij is. Geniet nog van je laatste weken en daarna vooral van je vakantie. Dikke X van ons

Teresia

........dan heb je nog net ff tijd voor n paar maandjes in de Bij.........haha

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!