marsalsaupair.reismee.nl

Vakantie!

Al meer dan een week lang zit ik steeds tegen mezelf te zeggen dat ik een nieuwe blog moet schrijven. Maar dan kijk ik op mijn Netflix account, zie een leuke film en zet die aan. Sorry! Maar, ik heb mezelf even streng toe gesproken, Orange is the New Black weg geklikt.. en schrijven maar!

Ik moest al stiekem even mijn vorige blog erbij pakken waar ik was gebleven, shame on me! Anyway.. zomervakantie. Tot nu toe bevalt me dat prima! Zondag 28 juni hebben mijn host ouders de kinderen weggebracht naar Massachusetts, waar ze 3 weken op summer camp zijn (zaterdag komen ze weer terug). Ik ben die zondag richting het vliegveld gegaan. Nee, niet voor een reisje, maar wel om vriendinnetje Laura op te halen, yay! Laura was al eerder in New York geweest, maar wilde toch nog graag wat meer zien, dus hebben we een nachtje in hotel geslapen en zijn ze zondag en maandag op pad geweest in de big apple. Ik kan je vertellen, het verveelt me echt nooit! Zoveel te zien, zoveel te doen! Overal vind je nu parken waar je even uit kan rusten en ongegeneerd mensen kan kijken. De New Yorkers verstoppen zich tijdens de zomer, maar de Amerikaanse toeristen zijn er nu in overvloed.. wat een volk loopt daar soms tussen.. om te gieren! Laura en ik hebben vooral veel gewandeld (dat hebben mijn benen ook geweten) en hebben vooral de wijken SoHo, Greenwich Village en Tribeca bezocht. Lekker doorheen geslenterd, af en toe langs de Starbucks voor een verfrissend drankje, love it! Maar aan al het goede komt ook een einde, zo ook aan een weekendje New York. Maar Westport is op zich ook een prima vakantiebestemming hoor ;) De dagen na New York hebben we het dan ook lekker rustig aan gedaan en heb ik Laura de omgeving hier laten zien. Een dagje strand, een dagje mall, uiteraard een biosje.. we verveelden ons niet! Op vrijdag 3 juli zijn we ’s avonds het vuurwerk van het strand gaan bekijken met Anke en Cristina. Dat vuurwerk was uiteraard voor het 4th of July weekend, de Independance Day van Amerika. Maar Westport zou Westport niet zijn als ze niet 30 dollar vroegen voor entree op het strand om het vuurwerk te bekijken. Jawel mensen, welkom in Connecticut! Gelukkig had mijn host dad een beter idee; er is een klein schiereilandje aan de overkant van het strand waar je ook een prima uitzicht hebt.. gratis! Zo gezegd, zo gedaan en met veel oeh’s en aah’s hebben we het vuurwerk bekeken.

Volgende dag moesten we erg vroeg op want de reis ging (weer) naar Atlantic City om daar 4th of July te vieren. Happy birthday America! We mochten met de auto van mijn hostdad die kant op, want dus in hield dat ik de hele tijd achter het stuur zat. Dat ging uiteraard allemaal prima hoor haha. Alleen na een paar uur is het wel fijn als je kan afwisselen en dat kon nu helaas niet. Eenmaal in Atlantic City aangekomen het hotel opgezocht en daarna over de boardwalk gewandeld en genoten van een welverdiend (alcoholisch) drankje! ’s avonds hadden we weer heerlijk gegeten bij hetzelfde restaurant als de vorige keer en daarna gingen we ons klaarmaken voor een avondje stappen. De vorige keer hadden Anke en ik echt een fantastische avond gehad in AC, dus wij waren helemaal enthousiast… maar als je dit keer met 4 meiden een hele dansvloer moet vullen, geeft dat toch net iets minder sfeer ;) De portier wist ons te vertellen dat het meestal heel rustig is tijdens 4th of July weekend, omdat het echt een familie evenement is. eh.. oke?! Gelukkig kwam er uiteindelijk nog vermaak uit onverwachte hoek door een stel arrogante Amerikanen en hebben we toch nog een prima avond gehad. Maar dit was wel de laatste keer AC voor mij! Die maandag was Laura’s laatste dag alweer en zijn we nog gezellig uiteten geweest. Dinsdag samen in de trein op weg naar New York en daar is Laura verder doorgereisd naar het vliegveld en ik heb nog even van het lekkere weer genoten in Central Park. Lau, super bedankt dat je er was, het was echt fantastisch!
Ondertussen zijn we een week verder en doe ik doordeweeks vrij weinig, omdat ik niet hoef te werken. Helaas ben ik de enige die vrij is en zijn mijn vriendinnen allemaal aan het werk. Maar gelukkig heb ik mijn beste vrienden Netflix en Youtube bij me, dus vervelen valt reuze mee ;) Ik vind het ook wel lekker weer even tijd voor mezelf. Ik heb dat hier eigenlijk nooit en dus probeer ik er de komende dagen nog even extra van te genieten! Ondertussen is het hier ook elke dag heel warm en over het algemeen mooi weer.. sorry! Het afgelopen weekend hebben we dan ook volledig doorgebracht op het strand. Zaterdag hier in Westport en zondag zijn we naar Jones Beach op Long Island geweest. Jones Beach is echt een prachtig zandstrand met ontzettend hoge golven, super leuk! Enig nadeel is dat je soms wel eens vergeet dat je in Amerika bent..het was er bomvol met Mexicanen en andere Zuid-Amerikanen. Niet dat dat erg is hoor, maar je snapt wat ik bedoel ;) We raakten nog aan de praat met een Amerikaan en die gaf het zelf ook al toe; een echte Amerikaan bestaat eigenlijk niet. Ze stammen allemaal wel af van een (vaak) Europees land of Zuid Amerika. Laten we eerlijk zijn, zonder ons was Amerika er gewoon niet he! Ik vind het ook leuk om ze hier eraan te herinneren dat New York vroeger van ons was. Je komt ook heel veel Nederlandse woorden tegen in New York zoals de Van Wijck Tunnel of het Gansevoort hotel. Mijn host ouders vinden het altijd zo leuk als ik die woorden in het Nederlands uitspreek en ik op mijn beurt vind het weer om te gieren hoe zij het uitspreken (Ven Wick).
Morgen over 10 weken stap ik in het vliegtuig naar Orlando.. de tijd gaat nu echt super snel! Het echte aftellen is begonnen. Ik merk dat ik nu ook wel heel veel zin heb om naar huis te komen om mijn lieve familie en vrienden weer te zien. Het afscheid nemen begint hier helaas ook al.. Anke gaat 30 juli terug naar Zuid Afrika en Anne gaat 4aug terug naar NL.. maar die woont in Zwolle en dat is voor Amerikaanse begrippen om de hoek ;) Toch merk ik wel dat het leventje hier ook begint te veranderen. De kinderen beginnen nu ook wel eens over de nieuwe au pair te praten en ook ik ben ze een beetje aan het voorbereiden op de komst van de nieuwe au pair. Zij komt begin september dus we hebben een overlap van een kleine 2 weken waarin ik haar het reilen en zeilen hier laat zien.. spannend!
Maar zover is het nog niet.. eerst nog even genieten van de good ol’ USA!
Liefs, Mars

Reacties

Reacties

Anne

Ik ga je zo missen... :(

Retourtjes Grunn-Zwolle kom maar op!!

xxxx

Leo

10 weken zijn zo voorbij mars!! Dan ben je weer gezellig bij ons!! Geniet van je laatste weken dikke kus.

Jan Willem.

Zoals gewoonlijk een blog om van te genieten. Ja de tijd gaat nu snel en dan Wiedersehnin Holland.groetjes Opa en Oma.

Marien

Leuk!
Aftellen is niet nodig, de tijd gaat vanzelf en dat doen wij hier wel voor je. Genieten daarentegen moet je nog even extra doen, anders krijg je spijt ????
10 weken.. Heel veel zin dat je hier straks weer bent ?

Reneé

Leuk verhaal weer! Het gaat nu echt snel he.. En dan ben je weer gezellig in NL! :) Heel veel plezier nog!! xxx

Mama

Zoals je al schrijft over 10 weken Orlando waar we een heerlijke vakantie gaan beleven en daarna neem ik je mee naar huis!!!! Huis klinkt ver weg maar komt al aardig dicht bij. Kind ...geniet nog van de weken die je daar hebt samen met je hostfamily, je vrienden enz.

Liefs dikke kus Mama

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!