marsalsaupair.reismee.nl

Atlantic City en meer bezoek

Mijn lieve lezers,

Ga er lekker voor zitten, met een kopje thee of een glaasje wijn en geniet van een nieuwe blog van mij, speciaal geschreven voor jullie!
Goed, terug naar een paar weken geleden; jullie Pinksterweekend en onze Memorial day weekend. #marcellandankeontour in volle gang, want Anke en ik gingen dat weekend een paar dagen naar Atlantic City! We zouden met Anke’s auto gaan en er dan een leuke road trip van maken… maar dat feest ging niet door! Anke’s host family doet de laatste tijd nogal moeilijk met van alles en nog wat en op zaterdagochtend, vlak voor we weg wilden gaan, bedacht haar host mom ineens dat het niet helemaal goed zat met de verzekering en mochten we de auto niet mee. Goed, en nu?! Ik heb in het weekend geen auto en het was te last minute om ergens anders eentje te regelen. Na een heftig ochtendje met veel gevloek en getier (voornamelijk van mij) vonden we op internet een bus die vanaf NYC naar AC ging. Dus snel met de trein naar de city en vanuit daar konden we gelukkig toch nog naar AC en werd ons weekendje niet verpest! In de bus hebben we ons prima vermaakt met een stel dronken Ieren die de hele bus op stelten hadden gezet. Ik kreeg nog vriendelijk een stukje ‘brownie’ van ze aangeboden omdat ik Nederlands ben en nog nooit in een coffeeshop ben geweest.. Ik heb vriendelijk bedankt ;) Eenmaal in AC moesten we afscheid nemen van onze nieuwe vrienden want zij gingen door naar een of ander resort in de buurt, waar hun andere Ierse vrienden hun verwachtten voor het weekend. Of we anders zin hadden om met hun te feesten en bij hun te slapen dat weekend? Ook hier op hebben we weer vriendelijk bedankt en al zwaaiend zijn we naar ons hostel gegaan. Het hostel zag er heel aardig uit.. tot je in ons ‘hok’ kwam. Een kleine vierkante kamer met een stapelbed. That’s it. Geen stoel, geen tafeltje. En nog belangrijker; geen raampje. Je begrijpt hoe lekker die kamer rook na 2 dagen haha. ’s Avonds hebben we de buurt even verkend en alles was heel dicht bij ons hostel, pluspuntje voor de locatie dus! Daarna lekker gegeten bij een steakhouse en geproost op een heerlijk weekend met de meest geweldige cocktail OOIT! Ook hadden we een super leuke ober met wie we enorm gelachen hebben en die ons nog leuke uitgaans- en styling tips gaf. Wat wil je nog meer? We hebben de raad opgevolgd van onze ober en zijn uitgekomen in het Tropicana Resort en hebben daar een super leuke avond/nacht gehad! In het resort zaten allemaal bars en clubs en we konden dus van bar naar bar gehopt. Vele uren een vele (?) drankjes later zijn we netjes thuis gebracht door Perry de taxi chauffeur. Ook Perry was heel uitnodigend en het leek hem wel een leuk idee als Anke en ik bij hem kwamen logeren. Hij had nog wel een extra bed, die ouwe viezerik! Uiteraard hebben we gewoon heerlijk in onze gevangeniscel in het hostel geslapen, ondanks alle ‘uitnodigingen’. De volgende dag hadden we ’s ochtends een moeizame start en hebben we later op de dag de boardwalk verkend en een beetje op het strand gehangen, heerlijk! ’s Avonds wilden we weer op stap gaan, maar wij zijn niks meer gewend en dus lagen we al om 11 uur in diepe slaap haha. Helaas die nacht amper een oog dicht gedaan want er was een automatische airco in die kamer die zo hard stond dat ik elke keer weer wakker schrok als dat ding weer aan ging. De volgende dag opgestaan met wallen tot op m’n enkels en na een rondje winkels gedaan te hebben, weer terug gegaan naar ons geliefde NYC. Daar nog heerlijk in Bryant Park gechilled (we hadden nog geen zin om naar huis te gaan) om vervolgens terug naar Westport te gaan. Anke’s host mom had tegen haar gezegd dat ze de auto bij het station neer zouden zetten zodat wij naar huis konden. Stond die auto er vervolgens? Nee, natuurlijk niet! Dus heeft Anke de credit card van haar host family getrokken en hebben we een taxi terug genomen. En uiteraard de taxi chauffeur een beste fooi gegeven gna gna! AC was een super geslaagd weekendje en 4 juli gaan we weer terug om daar de onafhankelijkheid van Amerika eens goed te vieren!
Goed, volgende gebeurtenis van de afgelopen weken. Vrijdag 29 mei zag ik eindelijk mijn vriendinnetje Leonie en Mireille weer die op vakantie waren in New York. Na het werk ben ik gelijk op de trein gestapt om hun op Grand Central te meeten. Die avond hebben we lekker bijgekletst en gegeten bij het Hard Rock Cafe op Times Square. Ik bleef het weekend bij hun in het hotel slapen. Ze hadden maar 1 bed, maar Amerika zou Amerika niet zijn als dat bed niet groot genoeg was voor ons drieën. Zaterdag zijn we eerst naar Central Park geweest en hebben daar fietsen gehuurd voor een aantal uurtjes. Ik heb in al die maanden niet gefietst, maar een echte Nederlander verleert het fietsen natuurlijk nooit! Het was heerlijk warm die dag, dus het fietsen bracht een lekker briesje met zich mee. We zijn het hele park rondgefietst met de nodige stops tussendoor. Central Park in de zomer is zo leuk! Overal is wel bedrijvigheid en iedereen zit lekker te chillen of te sporten of gewoon lekker voor zich aan het uitpraten.. kortom je vermaakt je prima met alleen al mensen kijken daar! Rond een uur 3 hebben we de fietsen weer ingeleverd en zijn we richting de Brooklyn Bridge gegaan, want die hadden Leo en Mier nog niet gezien. Onderweg kwamen we nog een filmset tegen (Van een of andere Duitse film dus oninteressant :P) en daarna liepen we de Bridge op, om 5 minuten later bijna een hartaanval te krijgen. Leonie; OMG Mars kijk niet naar rechts, kijk niet naar rechts.. Mars kijkt naar uiteraard naar rechts en begint samen met Leonie te gillen en half te huilen. Mireille snapt er niks van, maar is in paniek omdat ze dacht dat de brug in de fik stond of dat er een dooie op straat lag. Wat bleek het nou te zijn? SLANGEN!!! Wel 3!! Zon stomme familie die daar met 3 van die walgelijke dingen om de nek staat en waar je dan ‘leuk’ mee op de foto kan.. Vreselijk! En hadden ze die slangen ook nog zo om de hekken geslingerd..gadverdamme! Leo en ik hebben heel veel moed moeten verzamelen, maar uiteindelijk toch heel snel langs gelopen haha. Op de terugweg waren ze er natuurlijk nog steeds maar de slangen hadden het druk met andermans nek kietelen.. BAH BAH BAH! Omdat we even bij moesten komen hebben we op een terrasje gezeten en ’s avonds lekker pizza gegeten. Zondag zou het weer wat minder worden (lees; storm!) en daarom hebben we die dag maar besteed aan winkelen. Helaas moest ik een paar uur later alweer afscheid nemen van de meiden, maar het was een geslaagd weekend en super fijn om m’n vriendinnetjes van thuis weer eens te zien!
Maar niet getreurd, want afgelopen weekend heb ik de omgeving hier in Westport laten zien aan Lotte en Xander. Zij zijn afgelopen week in New York aangekomen en zijn afgelopen vrijdag naar Connecticut gekomen om gezellig een weekendje met mij door te brengen! Eerst was ik bij het verkeerde hotel (blijken 2 Hiltons te zijn hier) maar eindelijk kom ik mijn bestie toch in de armen sluiten! ’s Avonds hebben we heerlijk gegeten bij een tapas restaurant hier in de buurt met natuurlijk het nodige geklets haha. Zaterdag ochtend kwamen ze mij ophalen in de huur auto (wat een luxe!) en heb ik Westport even laten zien.. Maar daar ben je na 5 minuten ook weer doorheen haha, dus zijn we daarna doorgegaan naar de mall! Daar een aantal uurtjes doorgebracht en toen moest Xander de Champions League finale kijken, dus hebben we een aantal uur in een bar doorgebracht, ook gezellig! ’s Avonds hebben we gebowld met Cristina en Anke en uiteraard heb ik beide keren gewonnen, want ik ben gewoon heel goed in bowlen.. deal with it! Zondag hebben ze me weer opgehaald en zijn we naar New Haven geweest, waar Yale University is gevestigd. Daar lekker rondgewandeld want het was weer eens heerlijk weer! ’s middags hebben we het ultimate chillen gewoon vrolijk voortgezet aan het strand en zijn we geëindigd bij de Cheesecake Factory waar we lekker hebben gegeten. Vanochtend zijn ze nog even langs mijn huis geweest en daarna zijn zij weer terug gereden naar NYC. Ook dit was weer een heerlijk weekendje met heel veel gezelligheid! Lieve schatten, heel erg bedankt!!
Verder zijn de kids in rep en roer want hun zomervakantie begint volgende week donderdag.. nog 8,5 dag naar school! Ze gaan dan eerst een weekje op dag kamp in Stamford en die week daar op gaan ze 3 weken naar sleep away camp. Dit houdt in dat ik ook 3 weken vrij ben.. YES!! Laura komt dan ook nog een weekje langs en die is hier precies op tijd voor 4th of July! Let’s bring on summer! :)
Liefs, Mars

Reacties

Reacties

Mama

Een ding weet ik wel Mars wanneer jij weer in Nederland bent moet je eerst afkicken. Maar voor nu lekker door gaan en genieten!!

Xx Mam en Rein

Muriel

Marsje, wat een heerlijk verhaal weer! Geniet er van! Liefs, Muriel

Opa en oma.

Lieve Mars, weer een ouderwets verhaal over jouw tijd in THE USA. Groetjes uit Hoogezand.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!