marsalsaupair.reismee.nl

It's a match!

Ja, daar ben ik dan eindelijk weer, en wel met goed nieuws: ik heb een gastgezin gevonden! Maar eerst neem ik jullie even mee terug naar een aantal weken geleden…


Zoals ik mijn vorige blogpost al aangaf, stond ik online bij een gezin, al een paar uur nadat ik officieel aangenomen was voor het programma! Hartstikke tof! Helaas is het met dit gezin niks geworden, zij wilden al een au pair in augustus en ik ben pas vanaf september beschikbaar. Ik hoefde niet lang te treuren, want een paar uur later stond ik alweer online bij gezin nummer 2. Maar bij het lezen van hun profiel wist ik al dat dit niks ging worden. Een tweeling van 15 en ik moest Nederlands tegen de kinderen praten (De moeder komt uit NL). Je begrijpt dat dit niks voor mij was, en een uurtje later stond ik alweer offline bij dit gezin.


De volgende dag werd ik wakker en jawel hoor, gezin nummer 3 stond alweer klaar! Een gezin met drie kleine kinderen. De eerste indruk was positief, alleen dit gezin gaf aan heel actief te zijn in het Joodse geloof. Ik besloot me ruimdenkend op te stellen en een gesprek met dit gezin aan te gaan. Helaas werd het mij na dit gesprek wel duidelijk dat dit niet het gezin voor mij was. Ze zijn heel actief in het Joodse geloof (Hij is een rabbijn, zij werkt op een Joods summer camp) en eten thuis ook Koosjer. Hier ging ik mij niet comfortabel bij voelen, en nee dat heeft niks te maken met het feit dat zij geen cheeseburger mogen eten.. ;-)


Na nummer drie had ik het wel even gehad met het matching proces, maar tijd om na te denken had ik niet, want nummer 4 diende zich ook alweer aan. Dit gezin vond ik meteen niks. Een kindje van nog geen 1, wonen in the middle of nowhere en ze hadden geen enkele foto van henzelf op hun profiel staan. Ik heb dan ook niet gereageerd op dit gezin, en de volgende dag stond ik alweer offline.


En een dag later kwam nummer 5.. en dat voelde meteen goed! Een Amerikaans gezin met twee kinderen, een jongetje van 11 en een meisje van 8. Wonen op een leuke locatie aan de Oostkust en hun profiel klonk erg uitnodigend. Ik heb meteen een berichtje gestuurd en een paar dagen later kreeg ik een berichtje of ik met hun wilde skypen? Maar natuurlijk! Dit moest alleen wel een week later, want doordeweeks is het lastig om te skypen met het tijdsverschil. Dus een week later zat ik zenuwachtig achter de computer, maar de zenuwen waren nergens voor nodig want het was een leuk en relaxed gesprek met deze familie! Twee dagen later heb ik met hun huidige au pair gekletst en nog wat over en weer gemaild met de familie en ik werd steeds enthousiaster, wat een leuk gezin! En afgelopen zondag was het dan zover, ik had weer een skype gesprek met de ouders en na 10 minuten kwam het eruit; wil jij onze au pair zijn komend jaar? Yes please!


So meet the family! Vader Peter en moeder Liz. Julian is 11 jaar en dol op basketbal en videogames en Genevieve (Gena) is 8 en doet fanatiek aan gymnastiek en girl scouts! Het gezin woont Westport, Connecticut. Dit is een leuk plaatsje vlakbij het strand en met de trein is het een uurtje naar New York City.. ook niet heel verkeerd ;) Als alles goed is zit ik 22 september in het vliegtuig naar the U S of A! Eerst een paar dagen oriëntatie in New York en daarna reis ik door naar mijn gastgezin waar mijn Amerikaanse avontuur gaat beginnen.

SO EXCITED!!

Veel liefs,


Mars

Reacties

Reacties

Marije

Hoi Mars!
Ik heb via Travel Active je blog gevonden, ik ben zelf ook bij hun aangesloten en op zoek naar een familie in Amerika om een jaartje te gaan werken.
Ik vroeg me af wat jij ervan vind dat je kinderen hebt die al wat ouder zijn? Gaan zij de hele dag naar school, neem aan van wel? En wat zijn jou plannen om te ondernemen als de kinderen op school zijn?

Groetjes Marije

Marcella

Hoi Marije!
Leuk dat je een berichtje achter laat! En spannend dat je op dit moment in het proces zit om een familie te vinden. Heb je inmiddels al iets gevonden? Ik wilde eerst graag wat jongere kinderen, maar nu ik de wat oudere kinderen heb vind ik het wel erg fijn! Je bent wat vrijer om dingen met ze te doen, ze zijn wat ondernemender maar hebben je hulp ook nog wel nodig en met oudere kinderen kun je al wel meer echt ' gesprekjes' hebben enzo. En het geeft mij ook wat meer vrijheid als de kinderen op school zijn. Ik weet natuurlijk nog niet precies wat mijn plannen dan zijn, dat hangt er ook vanaf hoeveel uur je hebt, maar ik verveel me niet zo snel hoor ;) Je hebt de sportschool, andere au pairs in de buurt, of lekker luieren en opruimen enzo. Die tijd is snel genoeg weer voorbij denk ik.
Succes met het proces verder :) Groetjes, Marcella

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!