marsalsaupair.reismee.nl

First week!

Ja, daar ben ik dan eindelijk! Na een week in de VS met allemaal nieuwe indrukken, werd het dan toch eens tijd om jullie een update te geven over mijn belevenissen.

Vorige week maandag was het dan eindelijk zover, maar op dat moment kon ik er nog niet echt van genieten. Mama en Reinie hebben mij naar Schiphol gebracht en uitgezwaaid, en na de nodige tranen ben ik gauw door de douane gelopen en daar had ik afgesproken met Joline, ook een au pair die op dezelfde vlucht zat. Het was zo fijn om iemand bij je te hebben die hetzelfde mee maakt, dat scheelt echt. Onze vlucht ging prima, bij het opstijgen nog weer even dikke tranen. Ik heb net zolang naar beneden gekeken tot ik niks meer zag haha.
Eenmaal aangekomen in NYC zijn we met een supershuttle busje richting het hotel gegaan en daar werden we opgewacht door een medewerker van Interexchange die ons instructies gaf en een kamer toe wees. Mijn kamergenootje Alice uit Engeland was ook net aangekomen en daarna zijn we met z’n drieën een hapje gaan eten. Het hotel zat midden in Manhattan, om de hoek bij het Empire State Building. De ideale locatie dus! De dagen daarop waren de introductiedagen. Lange dagen, met veel informatie, maar het werd gelukkig op een leuke manier gebracht zodat je wel geïnteresseerd bleef luisteren. De avonden ben ik steeds met Alice en Joline de stad ingeweest en hebben we lekker gegeten en wat sightseeing gedaan.

En toen was het ineens alweer donderdag.. de dag dat ik mijn hostfamily zou ontmoeten! Ik werd om half 7 opgehaald door mijn host dad en rond een uur of 8 waren we in Westport. Ik werd goed opgevangen door mijn host mom en de huidge au pair, Liz. De kids waren nogal verlegen, maar dat is logisch, die hebben ineens een vreemde bij ze in huis! De Nederlandse kadootjes die ik had meegebracht vielen gelukkig erg in de smaak ;) Het huis is echt gigantisch en zo mooi!! Ik heb een eigen slaapkamer en badkamer op de bovenste verdieping waar ik heerlijk kan relaxen!
De volgende dag heb ik gelijk meegedraaid met Liz en hebben we een aantal boodschappen gedaan. ’s Avonds werden we uitgenodigd door een aantal au pairs uit de buurt, dus heb gelijk al wat sociale contacten opgedaan. Zaterdag hadden we een ‘quiet day’ . Ik heb m’n spullen uitgepakt en de kids wat beter leren kennen. ’s Middags heb ik 2 uur lang met mijn host dad rondgereden in de auto en ik moet zeggen, het gaat prima! Aan bepaalde regels moet ik wel even wennen, maar straks rijd ik elke dag dus dat went snel genoeg!Zondag ben ik samen met Liz en een paar andere au pairs naar de mall geweest en heb ik mijn eerste aankopen gedaan bij mijn favoriete winkels en meer nieuwe mensen aan mijn sociale contactenlijst toegevoegd haha.

Vandaag was dan mijn eerste echte werkdag. De komende weken werk ik samen met Liz, want zij is hier nog tot 20 oktober. Gelukkig kunnen we het heel goed met elkaar vinden en is het samenwerken gewoon heel gezellig! Ook met de kids gaat het elke dag een beetje beter. Langzaamaan wennen we aan elkaar, dus dat moet uiteindelijk helemaal goedkomen!

Op dit moment heb ik een beetje een writersblock en heb ik geen idee wat ik verder nog moet schrijven. De dagen gaan zo snel hier en ’s avonds ben ik doodop. Ik hoop jullie zo een beetje op de hoogte te hebben gehouden en ga proberen elke week wat te schrijven voor jullie, so…
To be continued!

Liefs, Mars

Reacties

Reacties

leonie

Lieverd wat super leuk om te lezen en vooral ook erg herkenbaar.. je gaat je straks een echte moeder voelen als je eenmaal helemaal gewend bent!!
Dikke kus

Mireille

Schat! Wat fijn dat je het tot nu toe zo naar je zin hebt. En dat het klikt met die andere meiden! Ik denk dat jou jaar zo voorbij is, dus genieten! Het wennen met de kindjes zal ook steeds beter gaan, gewoon jezelf zijn, dan komt het vast goed! Hihi. Dikke kus!

Marien

Schattie, leuk om te lezen!
Klinkt alsof je het allemaal heel goed doet, toppertje!
Wauw wat een leven ga je daar hebben!! ????
Dikke zoen!

Dineke Kliphuis

Wat leuk om je verhaal te lezen. Weet zeker dat je een leuke tijd tegemoet gaat. Geniet er vooral van!! XXX

Jan Willem.

Fijn te lezen, dat de eerste week zo goed is verlopen. Tot horens en ziens via onze contacten. Liefs uit Hoogezand, Opa en Oma.

Mama

Net als jij moeten wij, met name ik dan, wennen dat je zo ver weg zit. Alhoewel elke dag even appen en het lijkt niet eens zo ver weg. Zelfs facetimen was gewoon naast jou op de bank. Tuurlijk moet je wennen want alles is nieuw en veel informatie komt op je af. Maar ik heb er alle vertrouwen in dat het allemaal goed komt.
Veel plezier en tot app ze, facetime ze.
Dikke kus XXX

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!