marsalsaupair.reismee.nl

Settling in and fun weekends

Een hele goedemorgen vanuit de USA!

Afgelopen week was mijn eerste, echte werkweek, en die is voorbij gevlogen! Liz en ik hebben die week alles samen gedaan zodat ik de routine goed kan leren kennen. Een gewone werkdag ziet er ongeveer als volgt uit:6.30 opstaan. Daarna ontbijt en lunch voor de kinderen maken, vervolgens de kinderen wakker maken, ontbijten, tanden poetsen en naar de bus brengen. Daarna is het werk weer even gedaan. Zwaar leven niet?! Rond 15.00 uur halen we de kinderen weer op en tussendoor doe ik bijv. boodschappen, opruimen, de was etc. Het verschilt per dag een beetje hoe het is ingericht. Nadat de kids terug zijn van school, moeten ze eerst huiswerk maken en daarna doen we vaak een spelletje of gaan we naar buiten als het lekker weer is. De kinderen doen ook vele buitenschoolse activiteiten dus daar moet ook rekening mee gehouden worden. Na het spelen eten wij met de kinderen en daarna komen de ouders weer thuis. En zo gaat het ongeveer van maandag t/m vrijdag. Ik voel me steeds meer op mijn gemak in dit huis en ook met de familie gaat het elke dag wel wat beter. Langzaamaan wennen we aan elkaar en dat is wel een fijn gevoel :)

Ondertussen probeer ik niet teveel stil te zitten in mijn vrije uurtjes. Onder andere koffie drinken bij de Starbucks en een bioscoop avondje stonden op mijn planning afgelopen week. Ook oefenen Liz en ik zoveel mogelijk het rijden in de auto. De auto waar ik in rijd is echt huuuuuge en het is nog wel even wennen hoor! Elke dag gaat beter gelukkig, maar pff je hebt hier echt gekken op de weg. Ze zijn hier ook heel erg ongeduldig en toeteren als je ook maar een seconde te sloom bent in hun ogen. Gelukkig wen ik hier steeds meer aan en toeter ik vrolijk mee als degene voor mij niet opschiet ;)

In principe ben ik elk weekend vrij en probeer ik zoveel mogelijk leuke dingen te plannen. Afgelopen vrijdag zijn we met een groep au pairs tapas wezen eten in een restaurant in Norwalk, een plaatsje verderop. Het was erg gezellig en super lekker eten! Zaterdag ben ik samen met Cristina en Anne wezen shoppen in de mall en zijn we ’s avonds weer naar de bios gegaan. Dit keer hebben we Gone, Girl gezien, een super goede thriller. Aanradertje! Gisteren ben ik weer met Cristina op pad gegaan en zijn we gaan lunchen bij de Olive Garden, ons favoriete restaurant! Daarna zijn we door gereden naar New Haven, bekend om de Ivy League Universiteit Yale. Het was een hele mooie zonnige dag we hebben rondgelopen op de campus van Yale. We hebben onze ogen uitgekeken, want wat een prachtige school is dat zeg! Het is een van de oudste universiteiten van Amerika met een rijke geschiedenis. Mooi om te hebben gezien en ik kreeg bijna zin om weer naar school te gaan. Bijna…

Komende week doe ik het even wat rustiger aan, alhoewel een biosje uiteraard op de planning staat. Als het goed is wordt het weekend wel weer drukker, want dan staat een weekendje Vermont op de planning.

I’ll keep you posted! Liefs, Mars

Reacties

Reacties

J.W.Oldenhuizing

Fijn, dat de eerste werkweek zo goed is verlopen. Veel liefs en groetjes uit Hoogezand, Opa en Oma.

Yarino & Bianca

Jeetje Mars, dat klinkt super leuk allemaal. Als je zoveel leuke dingen blijft doen dan is het jaar voor jou zo voorbij. Geniet van alles.

Liefs, xxxxx
Van ons

teresia

Nog meer groetjes uit hoogezand.......haha.
Veel plezier, liefs

saraya

Wat leuk dat je ons zo op de hoogte houdt! Ik lees alles!!
Have fun...

xx van mij en de Kids

Marien

Oh geweldig, dat klinkt als een goede planning waar tijd genoeg is om leuke dingen te doen :)
Zo leuk om te lezen.. Prachtige foto's trouwens, zo had ik Amerika niet voor ogen haha
GENIET!!

Dineke

Wat heerlijk dat je het zo naar je zin hebt, geniet er vooral van!!

Sanne

klinkt allemaal goed meis! Jij vermaakt je dus wel! En lang leve de bios haha! Ook mooie foto's trouwens! Stiekum wel wat jaloers hoor! Xx

Mama

He lieverd je houdt ons natuurlijk wel op de hoogte maar toch leuk om te lezen dat je je prima vermaakt. Ennn...met de kids komt ook alles goed moet nog effe wennen. Dikke kus XXX

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!